1. Deneyimli Akademisyenler
Hemşirelik bölümünde 1 profesör, 3 doçent, 5 doktor öğretim üyesi, 4 araştırma görevlisi olmak üzere 13 öğretim elemanı görev yapmaktadır. Özellikle, hemşireliğin temel alanları olan “Hemşirelik Esasları”, İç Hastalıkları Hemşireliği”, Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği”, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği”, “Ruh Sağlığı ve Hasralıkları Hemşireliği”, “Halk Sağlığı Hemşireliği” gibi derslerimiz için alanında uzman öğretim üyesi kadromuz bulunmaktadır.
2. İş Dünyasına Hazır Mezunlar
Üniversitemizde uygulanan +1 Eğitim Modeli ile, öğrenciye daha kolay iş bulma imkânı, kariyer planlaması ve hedeflere ulaşma, iş hayatının şartlarını daha erken öğrenme ve uygulama becerisine sahip olma gibi faydalar sağlanmaktadır. Hemşirelik bölümünde “7+1 Eğitim Modeli” uygulanmaktadır. Öğrenciler 7 (yedi) yarıyıl boyunca teorik ve uygulamalı eğitim, 1 (bir) yarıyıl da “İşletmede Mesleki Eğitim” dersi görmektedirler. İşletmede Mesleki Eğitim, tam zamanlı olarak sağlık kurum ve kuruluşlarında gerçekleştirilmektedir. Bu sayede, mezuniyet öncesi hemşire adayları, mesleki bilgi ve donanıma sahip olabilmektedir.
3. Sosyal ve Kültürel Ortam
Hemşirelik bölümü bünyesinde “Sağlıklı ve Hareketli Yaşam Topluluğu”, Fakültemiz bünyesinde “İyilik Gönüllüleri Topluluğu”, “Yeşilay Topluluğu” gibi öğrencilerimizin hem mesleki hem de sosyal yaşantılarını destekleyecek, öğrencilerin birebir yönetici oldukları topluluklarımız bulunmaktadır. Topluluklar aracılığı ile öğrencilerimiz, sağlık taramaları yapma, sağlık eğitimi verme gibi mesleki bilgi ve becerilerine ek olarak gezi, piknik gibi etkinliklerle de sosyal alanlarda gelişim göstermektedir.
4. TYÇ ve Akreditasyon
Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇ); Türkiye'deki eğitim ve öğretim programlarının ulusal ve uluslararası standartlara uygunluğunu sağlamak için oluşturulmuş bir sistemdir. TYÇ, yeterliliklerin seviyelerini belirler, öğrenme kazanımlarını tanımlar ve eğitim kurumlarının kalite güvencesini artırır. Ayrıca, hayat boyu öğrenme, kredi transfer sistemleri ve yeterliliklerin karşılıklı tanınmasını destekler.
Akreditasyon; MÜDEK, SPORAK ve TUADER; eğitimde yüksek standartları teşvik eden bağımsız kuruluşlardır. Bu kuruluşlar, değerlendirme süreçleri, akreditasyon kriterleri ve sürekli iyileştirme çalışmalarıyla eğitim kurumlarının gelişimine katkıda bulunmaktadırlar.
TYÇ ve Akreditasyonun Mezunlarımıza Avantajları:
-Uluslararası Tanınırlık
-Yüksek Eğitim Kalitesi
-Kariyer Olanakları
-Yüksek Standartlar
-Güvenilirlik
İş dünyasına nitelikli iş gücü kazandırmak amacıyla ülkemizde ilk defa uygulanan +1 Eğitim Modelini geliştirdik.
Bu modelle öğrencilerimiz işletmelerde bir dönem tam zamanlı çalışarak uygulamalı eğitim alıyorlar ve önlisans, lisans ve lisansüstü düzeyinde eğitimlerinin son bir dönemini işletmelerde tam zamanlı çalışarak öğrenciyken iş dünyası deneyimi kazanıyorlar. Böylelikle iş tecrübesine sahip olarak mezun oluyorlar. Biz o yüzden onlara “+1 mezunu” diyoruz. Bugüne kadar yaklaşık 50.000’den fazla +1 mezunu iş dünyasında yerini aldı.
+1 Eğitim modelinin çok boyutlu kazanımları arasında; akademisyenlere iş dünyası ile ortak AR-GE ve güncel teknoloji takibi, üniversitelere programlarda koordinasyon, iş dünyasının ihtiyacına uygunluk ve güncel müfredat, güncel teknoloji takibi ve firma altyapısının kullanımı, iş dünyasına nitelikli insan, üniversite iş birliği, +1 mezunlarına da iş tecrübesi ve kolay iş bulma imkanı yer almaktadır.
2011- 2021 yılları arasında yapılan öğrenci, akademisyen ve işveren anketleri üzerinden modelin 10 yıllık memnuniyet ortalamasına bakıldığında öğrencilere %94, akademisyenler %89 ve işverenlere de %89 oranında yüksek memnuniyet sağladığı görülmüştür.
Hemşirelik bölümünden mezun olacak öğrencilerimiz, sağlığı koruyucu, tedavi edici ve rehabilite edici sağlık bakım hizmetleri kapsamında, kamu ve özel sağlık kurum ve kuruluşları, medikal şirketler, huzurevleri, okullar ve iş yerleri olmak üzere birçok alanda istihdam edilmektedir. Ayrıca öğrencilerimiz, lisansüstü eğitim programlarını tamamlayarak akademik kariyerlerine devam edebilmektedirler.
-Kariyer Planlama ve Profesyonel Gelişim
-Kişilik Envanteri
-İş ve Staj Olanakları
-Kariyer Rehberliği
-Pratik Beceri Atölyeleri ve Seminerler
-CV Hazırlama ve Mülakat Teknikleri
-Ağ Kurma (Networking) Etkinlikleri
-Kariyer Fuarları, Kariyer Zirveleri ve Sektör Buluşmaları
-Oryantasyon Eğitimleri
Kariyer merkezimiz, öğrencilerimizin mezuniyet sonrası iş bulma sürecinde daha donanımlı ve rekabetçi olmalarına katkıda bulunarak, kariyer hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olur.
Ayrıntılı bilgi için Kariyer Merkezi ile iletişime geçebilirsiniz.
ÇAP Yapılabilecek Bölüm ve Programlar
Çift ana dal programının (ÇAP) amacı, kendi bölümlerinde lisans programlarını başarıyla yürüten öğrencilerin, aynı zamanda ikinci bir ana dalda lisans diploması almak üzere öğrenim görmelerini sağlamaktır. Gerekli şartları sağlayan öğrencilerimiz için, Fakültemiz bünyesinde bulunan Fizyoterapi ve Rehabilitasyon bölümü ile Çift Anadal Programı yürütülmektedir.